Ads 468x60px

vineri, 23 noiembrie 2012

Ghid începători – DotA – Defense of the Ancients – Volumul I

                                                     1. Ce este DotA?

Defense of The Ancients, cunoscută şi sub prescurtarea de DotA, este o hartă specială pentru strategia real-time WarCraft III, hartă care a popularizat ceea ce avea să devină ulterior genul „multiplayer online battle arena”. La ora actuală, versiunea DotA AllStars reprezintă câmpul de luptă pentru milioane de jucători.
Conflictul din DotA are loc între două facţiuni, The Sentinel şi The Scourge, cele două echipe având fiecare câte 5 eroi. Accentul este pus pe colaborarea între membrii echipei şi pe tacticile fiecărei părţi pentru a obţine victoria. Obiectivul este distrugerea clădirii principale inamice (The Tree of Life sau The Frozen Throne), iar clădirile şi armatele sunt autonome, jucătorii având la dispoziţie un erou şi, ocazional, câteva unităţi de summon.

                                                   2. Interfaţa

          Unul dintre elementele de bază pe care trebuie să le ştim la perfecţie este interfaţa.
Toggle Formation Movement – această opţiune trebuie să fie tot timpul pe setarea “răsfirată”, deoarece formaţia normală (cea în formă de triunghi) obligă toate unităţile dintr-un grup să se deplaseze cu viteza celei mai lente unităţi. Dacă formaţia este setată ca răsfirată, unitaţile se vor mişca fiecare cu viteza proprie. Această opţiune este foarte utilă pentru eroii cu vrăji de summon sau care folosesc Necronomiconul.
Toggle minimap creep display – oferă posibilitatea să îţi apară pe minimap locurile de spawn al monştrilor neutri din pădure şi Roshan (cea mai puternică unitate controlată de computer). Utilitatea ei intervine atunci când am omorât grupul de monştri din punctul respectiv şi vrem să stim dacă au apărut alţii în locul lor.
Set ally color mode – are 3 setări:
  • să vezi pe minimap şi pe teren eroii şi aliaţii exact în culorile în care au început jocul
  • pe minimap aliaţii să aibă o singură culoare, pe teren să o păstreze pe cea proprie
  • aliaţii şi inamicii să aibă culori specifice atât pe minimap, cât şi pe teren
Din punct de vedere profesionist, cel mai util mod este să folosiţi prima setare, aceea de a păstra culorile specifice. Asta deoarece vor exista situaţii când te afli într-o acţiune ce necesită concentrare şi nu poţi să mişti ecranul în care te afli ca să vezi cine vine spre tine. Astfel, dacă ai reţinut de la începutul jocului culorile specifice fiecărui oponent, o să-ţi dai seama imediat ce erou inamic se află în apropierea ta.
O altă situaţie utilă în care culorile ajută enorm este cea în care eroul Morfling îşi foloseste cea mai puternică vrajă (ultimata) ca să creeze o iluzie pe un inamic cu scopul de a te face să crezi că acela este un erou normal. E drept că la început este mai greu să joci în acest mod, dar odată ce reuşeşti să te obişnuieşti cu el, beneficiile vor deveni evidente.
Toggle minimap terrain – când este activată, orice element în afară de unitaţi şi spawn-urile de monştri devine negru. Este foarte utilă, deoarece observi mult mai uşor un punct mare şi roşu cum vine spre tine (un erou inamic) şi te poţi retrage din timp ca să scapi. Dezavantajul major este că într-un meci în care există observatori, unitaţile inamice şi aliate au aceeaşi culoare închisă pe minimap şi nu se disting de fundal. Cum majoritatea meciurilor din competiţii au minim un observator, dacă vrei să joci profesionist trebuie să te înveţi să ai această opţiune dezactivată.
Minimap signal – aceasta este mai degrabă o unealtă decât o opţiune şi poate fi reprodusă mai rapid şi mai uşor ţinând apasat ALT + Click Stânga pe minimap. E utilă pentru semnalările rapide (de exemplu, ştii unde a aparut o rună şi dai semnal să ştie toată echipa că este acolo ), locul unde ai dat click pe minimap fiind marcat cu un semn distinct.

                                                        3. Opţiuni

Gameplay :
Mouse scroll: reprezintă viteza cu care se mişcă perspectiva atunci când atingeţi cu mouse-ul una dintre marginile ecranului. Cu cât mai repede, cu atât mai bine, aşa că ea trebuie să fie setată la maxim. Viteza de reacţie contează mult în DOTA şi de aceea o viteză mare de scroll reprezintă un avantaj.
De exemplu: eşti pe un lane înaintat şi observi ca eroii inamici pornesc spre tine, dar din pacate eşti foarte aproape cu camera de marginea inferioară a ecranului şi pentru asta trebuie întâi să o muţi mai în jos şi apoi să dai click ca să te mişti. Această actiune îţi mănâncă secunde importante dacă nu te mişti repede şi poate face diferenţa între o fugă sănătoasă şi o moarte prematură.
Always show health bars: îţi arată punctele de viaţă ale tuturor unităţilor, inamice sau aliate. Această opţiune trebuie să fie tot timpul activă pentru a vedea exact pe cine trebuie să omori mai întâi într-o bătalie. Am întâlnit multe cazuri în care eroi cu viaţă puţină trec fără probleme pe lângă aliaţii mei şi aceştia nu îi omoară deoarece nu sunt atenţi.

Video: fiecare jucător îşi va seta opţiunile video în funcţie de preferinţe şi performanţa PC-ului propriu. Sunt însă 2 lucruri care trebuie luate în calcul. O dată, Spell Detail să fie pus pe cel puţin Medium, deoarece altfel, dacă iei runa pentru Damage Dublu nu se vede efectul vizual, iar doi, Unit Shadows trebuie să fie activă ca să poţi vedea Phantom Assasin după ce îşi maxează abilitatea pasivă de camuflare.

Sound: în principiu, Muzica trebuie să fie pe off şi Sound effects volume on, deoarece există magii care dacă sunt folosite în zona ta de actiune, pot fi auzite. Un bun exemplu ar fi un Nerubian Assasin care activează Vendetta în aproprierea ta. El va emite un sunet specific, chiar dacă tu nu vezi eroul respectiv când o foloseşte. Astfel, poţi să te retragi preventiv, ştiind deja pericolul din apropiere.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu