Deşi pare banal, poţi face multe trucuri cu această acţiune, însă mai întâi trebuie definit şi înţeles conceptul de AGGRO.
AGGRO se referă la „atenţia” pe care ţi-o acordă unităţile adverse. De exemplu, când un creep (unitate adversă) te atacă, în jargonul jucătorilor se cheamă că ai luat Aggro, deoarece unitatea respectivă este preocupată doar de eroul tău. Trebuie notat însă faptul că „a lua Aggro” nu se referă numai la situaţia în care unităţile te lovesc, ci doar la faptul că ele primesc ordinul de Attack ca să te lovească.
Unităţile normale se comportă în mare parte la fel ca turnurile, singura diferenţă majoră între ele fiind că raza lor de Aggro este de 300, în timp ce turnul are 700.
- Lovitura este dată în momentul când animaţia de Attack a turnului este undeva pe la mijloc
- Altă unitate execută ordin de Attack pe un erou inamic, iar tu nu mai loveşti eroul respectiv
- Când vrem să salvăm un erou aliat cu puţină viaţă care este atacat de turn. În acest caz, tot ce trebuie să facem este să fim în raza de acţiune a turnului şi să dăm un ordin de Attack pe un erou inamic sau aliat. ATENŢIE! Nu este obligatoriu ca eroul inamic să fie în zonă; dacă ne mişcăm repede, putem ataca un erou care se află în altă parte a hărţii când suntem lângă turn şi acesta ne va lovi automat.
- Când suntem eroi melee şi nu ne putem apropia de unităţile adverse din cauza atacurilor foarte puternice ale eroilor care sunt pe aceeaşi linie cu noi. Deoarece unităţile funcţionează la fel ca turnul, dacă esti aproape de ele şi ataci un erou inamic, vor veni să te lovească. Astfel, le poţi atrage într-o poziţie mai favorabilă, de unde să le poţi ataca fară să pierzi puncte de viaţă.
Astfel, când atacăm un turn sau un val de unităţi şi nu vrem să fim loviţi, trebuie să fim atenţi să nu atacăm primii, iar când ţinta moare, trebuie să facem o mică pauză şi să lăsăm altă unitate să atace, după care putem relua ofensiva.
În cazul în care sunt mai multe unităţi în zona turnului, iar eroul nostru a luat Aggro de la turn, există posibilitatea dacă acţionăm ordin de Attack pe o unitate aliată, turnul să îşi schimbe ţinta. Trebuie doar să dăm Attack +Click, nu este necesar neapărat ca unitatea respectivă să aibă mai puţin de 50% puncte de viaţă. Acest lucru nu o să meargă în 100% din cazuri din cauza priorităţilor turnului de a ataca diverse ţinte.
Astfel, aggro-ul turnului se activează dupa urmatoarele priorităţi:
- Unităţi inamice atacă un erou aliat
- Unităţi inamice organice atacă turnul
- Unităţi inamice aproape de turn
- Unităţi inamice cu puţine puncte de viaţă
- Unităţi inamice anorganice (siege, wards)
Acest ordin este folositor:
- Când avem eroi cu magii de summon (Broodmother, Furion,Lycan etc). Selectăm unitaţile şi dăm ordin de Move pe un erou advers, cu scopul de a-l bloca între unităţi. Acest truc are şanse mai mari de succes dacă unităţile înconjoară ţinta, pentru a acoperi toate posibilităţile de scăpare.
- Când avem unităţi invizibile şi vrem să urmărim eroii adverşi fără să fim descoperiţi. Exemplu: lupii de nivel 4 creaţi de Lycan sunt invizibili şi putem da Move pe un erou, iar ei o să îl urmărească fară să-l atace şi să-şi dezvăluie poziţia.
STOP – apăsând tasta S putem opri orice acţiune a eroului nostru, o opţiune foarte folositoare în cazul magiilor care necesită timp de activare (cast time). Dacă în timpul activării unei vrăji observăm că aceasta îşi va rata ţinta, putem apăsa rapid pe Stop pentru a nu pierde mana sau timpul de folosire (cooldown). De exemplu, când folosim ultimata cu Shadow Fiend , iar inamicii se îndepărtează, apăsam S şi acesta opreşte magia.
PATROL – dă ordin unei unitaţi să patruleze pe o rută indicată. Un ordin folositor când avem eroi falşi (iluzii) şi vrem ca inamicul să creadă că reprezintă un erou real.
HOLD POSITION – când apăsăm H, unitatea selectată va ataca orice unitate inamică care intră în zona ei dar nu se va mişca din acel loc.
SHIFT – tastă folosită pentru a lega acţiunile unităţilor sau eroilor între ele. Dacă ţinem apăsat SHIFT şi ordonăm unei unităţi să se deplaseze în 3 locuri, aceasta va merge în fiecare din cele 3 puncte în ordinea în care le-am specificat pe hartă.
Această opţiune este probabil cel mai des folosită în combinaţie cu obiecte şi magii. De exemplu: avem un Sand King care activează "ultimata" (cea mai puternică vrajă), după care foloseşte un Dagger pe un inamic. În mod normal, 1 val se pierde şi nu loveşte inamicul. Dacă în schimb activăm ultimata, ţinem apăsat SHIFT, apăsăm Dagger şi specificăm locul în care vrem să ne teleportăm, acesta o să sară imediat după ce foloseşte vraja fară să piardă vreun val.
Folosind acelaşi principiu, runele pot fi luate fară ca eroul să se oprească. Dăm click pe ea şi după, ţinând Shift apăsat, folosim click dreapta ca să ne mişcăm în altă direcţie. Dacă avem Rhasta, putem prinde cu Shackles un erou şi în timp ce e prins ţinem apăsat Shift şi activăm Hex pe el. Astfel, imediat după ce eroul iese din plasă se va transforma în oaie fară să apuce să activeze BKB sau să folosească orice altă vrajă instantă.
TAB – când avem mai multe unităţi selectate, dacă apăsăm TAB o să avem acces la magiile următoarei unităţi considerate puternice din grup. De exemplu: într-un grup format din Chen şi un Centaur, folosim Penitence pe o unitate şi imediat apăsăm TAB pentru a activa War Stomp cu Centaurul.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu