Ads 468x60px

vineri, 23 noiembrie 2012

Ghid începători – DotA – Defense of the Ancients – Volumul II

Arsenalul pe care fiecare jucător îl are la îndemână, indiferent de ce erou îşi alege, este reprezentat de acţiunile pe care le poate realiza.

ATTACK – A+Click Stânga diferă de un simplu Click Dreapta, deoarece poţi să ataci unităţile aliate care au mai puţin de 50% din punctele de viaţă, turnurile proprii cu mai puţin de 10% din puncte de viaţă sau eroi aliaţi cu mai puţin de 10% viaţă când sunt afectaţi de anumite magii. Când atacul tău (magic sau fizic) reprezintă ultima lovitură care omoară o unitate aliată (proces denumit Deny), eroii adverşi din zonă vor primi mai puţină experienţă.
Deşi pare banal, poţi face multe trucuri cu această acţiune, însă mai întâi trebuie definit şi înţeles conceptul de AGGRO.
AGGRO se referă la „atenţia” pe care ţi-o acordă unităţile adverse. De exemplu, când un creep (unitate adversă) te atacă, în jargonul jucătorilor se cheamă că ai luat Aggro, deoarece unitatea respectivă este preocupată doar de eroul tău. Trebuie notat însă faptul că „a lua Aggro” nu se referă numai la situaţia în care unităţile te lovesc, ci doar la faptul că ele primesc ordinul de Attack ca să te lovească.
Unităţile normale se comportă în mare parte la fel ca turnurile, singura diferenţă majoră între ele fiind că raza lor de Aggro este de 300, în timp ce turnul are 700.

Când un creep are în raza de acţiune un singur inamic, îl va ataca întotdeauna. Dacă sunt mai mulţi, îl va ataca pe cel mai apropiat. Turnul însă are un set de priorităţi atunci când atacă pe cineva: dacă loveşti un erou inamic când te afli în raza turnului advers, acesta din urmă te va ataca ignorând celelalte ţinte. Există însă 2 excepţii:
  • Lovitura este dată în momentul când animaţia de Attack a turnului este undeva pe la mijloc
  • Altă unitate execută ordin de Attack pe un erou inamic, iar tu nu mai loveşti eroul respectiv
De aceea, se întâmplă foarte des ca un turn să îşi schimbe brusc ţinta pe eroul nostru în mijlocul unei bătălii. Însă acest set de priorităţi poate fi folosit şi în scop defensiv:
  • Când vrem să salvăm un erou aliat cu puţină viaţă care este atacat de turn. În acest caz, tot ce trebuie să facem este să fim în raza de acţiune a turnului şi să dăm un ordin de Attack pe un erou inamic sau aliat. ATENŢIE! Nu este obligatoriu ca eroul inamic să fie în zonă; dacă ne mişcăm repede, putem ataca un erou care se află în altă parte a hărţii când suntem lângă turn şi acesta ne va lovi automat.
  • Când suntem eroi melee şi nu ne putem apropia de unităţile adverse din cauza atacurilor foarte puternice ale eroilor care sunt pe aceeaşi linie cu noi. Deoarece unităţile funcţionează la fel ca turnul, dacă esti aproape de ele şi ataci un erou inamic, vor veni să te lovească. Astfel, le poţi atrage într-o poziţie mai favorabilă, de unde să le poţi ataca fară să pierzi puncte de viaţă.
Un alt element important care trebuie ştiut este acela că dacă mai multe unităţi lovesc un turn sau o unitate, „victima” îl va ataca pe cel care a lovit primul şi va continua să îl atace până îl distruge, fără să îşi schimbe ţinta. În momentul în care unitatea respectivă moare, sistemul de alegere a ţintei se resetează, iar cine loveşte ultimul va fi catalogat drept o ţintă nouă. Asta se întâmplă însă doar când nu intervin alte priorităţi (Ex: când ataci un erou inamic).
Astfel, când atacăm un turn sau un val de unităţi şi nu vrem să fim loviţi, trebuie să fim atenţi să nu atacăm primii, iar când ţinta moare, trebuie să facem o mică pauză şi să lăsăm altă unitate să atace, după care putem relua ofensiva.
În cazul în care sunt mai multe unităţi în zona turnului, iar eroul nostru a luat Aggro de la turn, există posibilitatea dacă acţionăm ordin de Attack pe o unitate aliată, turnul să îşi schimbe ţinta. Trebuie doar să dăm Attack +Click, nu este necesar neapărat ca unitatea respectivă să aibă mai puţin de 50% puncte de viaţă. Acest lucru nu o să meargă în 100% din cazuri din cauza priorităţilor turnului de a ataca diverse ţinte.
Astfel, aggro-ul turnului se activează dupa urmatoarele priorităţi:
  1. Unităţi inamice atacă un erou aliat
  2. Unităţi inamice organice atacă turnul
  3. Unităţi inamice aproape de turn
  4. Unităţi inamice cu puţine puncte de viaţă
  5. Unităţi inamice anorganice (siege, wards)
MOVE – M+Click diferă de click dreapta, deoarece când ordonăm Move pe o unitate, acesta înseamnă de fapt Follow, caz în care unitatea respectivă nu va fi atacată.
Acest ordin este folositor:
  • Când avem eroi cu magii de summon (Broodmother, Furion,Lycan etc). Selectăm unitaţile şi dăm ordin de Move pe un erou advers, cu scopul de a-l bloca între unităţi. Acest truc are şanse mai mari de succes dacă unităţile înconjoară ţinta, pentru a acoperi toate posibilităţile de scăpare.
  • Când avem unităţi invizibile şi vrem să urmărim eroii adverşi fără să fim descoperiţi. Exemplu: lupii de nivel 4 creaţi de Lycan sunt invizibili şi putem da Move pe un erou, iar ei o să îl urmărească fară să-l atace şi să-şi dezvăluie poziţia.


Gigling – mişcarea repetată în faţa unui creep cu scopul de a-l încetini din drumul lui stabilit. Se foloseşte pentru a încetini valul de unităţi proprii astfel încât să obţii o poziţie mai bună, eventual mai aproape de turnul aliat. O altă utilizare este blocarea drumului unui erou, pentru ca un aliat să îl prindă şi să îl omoare.
STOP – apăsând tasta S putem opri orice acţiune a eroului nostru, o opţiune foarte folositoare în cazul magiilor care necesită timp de activare (cast time). Dacă în timpul activării unei vrăji observăm că aceasta îşi va rata ţinta, putem apăsa rapid pe Stop pentru a nu pierde mana sau timpul de folosire (cooldown). De exemplu, când folosim ultimata cu Shadow Fiend , iar inamicii se îndepărtează, apăsam S şi acesta opreşte magia.
PATROL – dă ordin unei unitaţi să patruleze pe o rută indicată. Un ordin folositor când avem eroi falşi (iluzii) şi vrem ca inamicul să creadă că reprezintă un erou real.
HOLD POSITION – când apăsăm H, unitatea selectată va ataca orice unitate inamică care intră în zona ei dar nu se va mişca din acel loc.
SHIFT – tastă folosită pentru a lega acţiunile unităţilor sau eroilor între ele. Dacă ţinem apăsat SHIFT şi ordonăm unei unităţi să se deplaseze în 3 locuri, aceasta va merge în fiecare din cele 3 puncte în ordinea în care le-am specificat pe hartă.
Această opţiune este probabil cel mai des folosită în combinaţie cu obiecte şi magii. De exemplu: avem un Sand King care activează "ultimata" (cea mai puternică vrajă), după care foloseşte un Dagger pe un inamic. În mod normal, 1 val se pierde şi nu loveşte inamicul. Dacă în schimb activăm ultimata, ţinem apăsat SHIFT, apăsăm Dagger şi specificăm locul în care vrem să ne teleportăm, acesta o să sară imediat după ce foloseşte vraja fară să piardă vreun val.
Folosind acelaşi principiu, runele pot fi luate fară ca eroul să se oprească. Dăm click pe ea şi după, ţinând Shift apăsat, folosim click dreapta ca să ne mişcăm în altă direcţie. Dacă avem Rhasta, putem prinde cu Shackles un erou şi în timp ce e prins ţinem apăsat Shift şi activăm Hex pe el. Astfel, imediat după ce eroul iese din plasă se va transforma în oaie fară să apuce să activeze BKB sau să folosească orice altă vrajă instantă.


CTRL – folosind CTRL putem grupa unităţi pe tastele numerice. Exemple: apăsăm în acelaşi timp CTRL şi tasta 1 când avem selectat eroul şi de fiecare dată când apăsăm 1 vom avea selectat eroul respectiv. Un alt exemplu util este să selectăm magazinele din bază şi să le punem pe o tastă numerică, pentru ca atunci când suntem departe să putem cumpara fară să fie nevoie să selectăm magazinul respectiv cu mouse-ul.
TAB – când avem mai multe unităţi selectate, dacă apăsăm TAB o să avem acces la magiile următoarei unităţi considerate puternice din grup. De exemplu: într-un grup format din Chen şi un Centaur, folosim Penitence pe o unitate şi imediat apăsăm TAB pentru a activa War Stomp cu Centaurul.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu