Ads 468x60px

vineri, 23 noiembrie 2012

Ghid începători – DotA – Defense of the Ancients – Volumul III

Ce trebuie să ştim despre Gold (Aur)

La începutul unui meci, fiecare facţiune primeşte 4625 gold. Asta înseamnă că dacă sunt 5 jucători în echipă, fiecare va primi 853 Gold. Alegerea unui erou costă 250 gold, aşa că în final rămâi cu 603. Opţiunea de alegere aleatorie a unui erou nu costă nimic, dar este imposibilă în modul oficial de joc – CM (modul căpitanului).

Odată la 0.875 secunde, fiecare jucător primeşte 1 gold (asta înseamnă 8 gold la fiecare 7 secunde). Nu trebuie subestimată această sumă pe care o primeşti fară să faci ceva, mai ales dacă joci un erou care nu trebuie să „farmeze” mult şi se bazează mai mult abilităţile sale în afară de a aduna bani. Un lucru este foarte important: dacă vrei ca această sumă să aibă importanţă, nu trebuie să mori. Sau, să cumperi nişte obiecte (items) exact înainte de moarte pentru a reduce din pierderi.
ATENŢIE! Dacă ai mai puţin gold decât trebuie să pierzi (să zicem că ai 200 gold şi mori când eşti nivel 10, deci trebuie să pierzi 300 gold), diferenţa nu o să se pună pe minus. O să rămâi cu 0 gold, chiar dacă trebuia să pierzi mai mult. Ştiind asta, dacă poţi cumpăra obiecte de care ai nevoie exact înainte să mori, trebuie să o faci de fiecare dată şi, dacă e posibil, să cheltuieşti maximum din suma pe care o ai.
Exemplu: dacă am 636 gold şi urmează să mor, cumpăr repede Boots de 500 gold şi un scroll de Town Portal cu 135 gold. Astfel, dacă mor imediat după asta nu o să pierd decât 1 gold.
De fiecare dată când mori, pierzi gold echivalent cu 30 x nivelul eroului tău.
Exemple:
  • Dacă mor când sunt nivel 2, o să pierd 30 x 2 = 60 gold.
  • Dacă mor când sunt nivel 10, o să pierd 30 x 10 = 300 gold.
În caz că mori şi nu vrei să aştepti să treacă timpul obligatoriu până când eroul este înviat în baza principală, selectează portretul eroului şi apasă pe Revive Hero. Formula pentru calcularea costului acestei opţiuni este 100 + Nivel x Nivel x 1.5 + Minutele scurse din meci x 15.
Exemple:
  • Dacă eşti nivel 10 în minutul 20, avem 100 + 10 x 10 x 1.5 + 20 x 15= 100 + 150 + 300 = 550 gold
  • Dacă eşti nivel 25 în minutul 45, avem 100 + 25 x 25 x 1.5 + 45 x 15 = 100 + 937 + 675 = 1712 gold

Se observă destul de clar că pe măsură ce creşti în nivel şi trece timpul de joc, o să te coste foarte mult să foloseşti opţiunea de Revive Hero. Formula este destul de complicată şi e greu să ştii exact de câţi bani o să ai nevoie, aşă că cel mai bine e să aproximezi. Singura modalitate de a reduce din cost este folosirea obiectului numit Bloodstone; pentru fiecare „declanşare” o să pierzi cu 25 gold mai puţin.
De fiecare dată când omori un creep, clădire sau erou cu ultima lovitură, primeşti o anumită sumă de gold în funcţie de cât valorează fiecare victimă. Când omori eroi, primeşti gold în funcţie de anumite variabile. În fiecare meci însă, primul kill oferă eroului victorios 200 gold bonus, fiind denumit “First Blood”.

Gold-ul primit de pe urma unui erou este calculat după formula (Tipul de Streak al eroului omorât) + 200 + (Nivelul eroului omorât) x 5.
„Streak-urile” sunt bonusuri pe care le obţii dacă omori eroi fară ca tu să fii ucis între timp:
  • 50g Killing Spree (3 eroi omorâţi consecutiv)
  • 100g Dominating (4 eroi omorâţi consecutiv)
  • 150g Mega Kill! (5 eroi [...])
  • 200g Unstoppable! (6 eroi [...])
  • 250g Wicked Sick(7 eroi [...])
  • 300g Monster Kill!!! (8 eroi [...])
  • 350g Godlike! 9 eroi [...])
  • 400g Beyond Godlike! (10 eroi [...])
Exemple:
  • Dacă omori un erou de nivel 10 cu Killing Spree, vei obţine 50 + 200 + 10 x 5 = 300 gold
  • Dacă omori un erou de nivel 25 care este Beyond Godlike, avem 400 + 200 + 25 x 5 = 725 gold

Dacă eşti în zonă (range 1000) când un erou inamic este ucis (şi nu esti tu cel care îl omoară), primeşti 30 + 5 x nivelul eroului. Exemplu: moare un erou de nivel 10 şi eşti în zonă, primeşti 30 + 50 = 80 gold.
Când un turn inamic este distrus, toţi membrii echipei primesc 200 gold, iar dacă îl distrugi cu ultima lovitură, primeşti pe lângă cei 200 gold un bonus de 252-270 gold pentru turnurile de nivel 1, 302-320 gold pentru cele de nivel 2, 352-370 gold pentru nivelul 3 şi 402-420 gold pentru nivelul 4.
Un alt caz asemănător este reprezentat de uciderea Roshan-ului. Aliaţii primesc 200 gold, iar eroul care îl omoară cu ultima lovitură primeşte ca bonus 105-600 gold.
Gold-ul este obţinut în mare parte din unităţi normale (creeps) ce vin pe linie şi monştrii din păduri, care sunt neutri (nu atacă decât dacă sunt atacaţi la rândul lor). Un creep melee (care loveşte de aproape) valorează în jur de 38-48 gold, unul range 43-53 gold şi catapulta 66-80 gold. Valoarea celor melee şi range scade la 21-41 gold dacă devin Mega Creeps (versiuni mai puternice ale celor normale).

Hands of Midas poate fi utilizat pe o unitate neutră sau normală şi o omoară instant, oferind un bonus de gold pe lângă valoarea normală. Cu cât nivelul unitaţii este mai mare, cu atât bonusul este mai ridicat.
Exemplu: Midas pe un Ghoul ne oferă 143 gold, iar pe un Dark Troll Lord 232. ATENŢIE! Midas pe o unitate normală range oferă un bonus mai mare decât pe una melee (druid/necro 143 gold, treant/ghoul 133 gold).


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu